Тест Upper-Intermediate — проверьте, готовы ли вы двигаться дальше

Приветствуем всех гостей и постоянных читателей нашего обучающего сайта! Если вы находитесь на этой странице, значит вы уже добились серьезных успехов в изучении английского языка, но хотите получить более четкое представление об уровне своего владения иностранной речью. Мы с радостью готовы предоставить вам возможность обобщенной проверки полученных знаний, для чего и предлагаем сегодня решить тест Upper-Intermediate уровня. Работа не отнимет у вас много времени, поскольку выполняется наш Upper-Intermediate test online, и проверка выполненных заданий проводится за короткое время. А уж о пользе выполнения подобных практических работ вы уже знаете не понаслышке, ведь за плечами немалый путь постижения английского языка. Так давайте же узнаем, каких высот вы уже достигли!

Выполняем тест Upper-Intermediate правильно – нюансы подготовки

Прежде всего хотелось бы поговорить о требованиях к определенному запасу знаний. Все-таки речь идет не о рядовых заданиях на одну грамматическую тему, а о масштабной проверке, подтверждающей владение английским на уровне Upper-Intermediate.

Грамматические темы

Как известно, ступенька Upper-Intermediate считается своеобразным переходным этапом от базового (бытового) знания английского к более совершенному владению речью. Поэтому, чтобы одолеть этот уровень, придется немало потрудиться как над повторением уже изученного материала, так и над освоением новой информации. Ведь хорошие тесты (tests Upper-Intermediate level) ваш English language проверяют, что называется, по всем фронтам: начиная от усиленного словарного запаса, заканчивая грамматикой условных предложений и устойчивых речевых оборотов.

Наш English test Upper-Intermediate тоже достаточно суров, поэтому к выполнению работы советуем хорошенько подготовиться. В частности, рекомендуем убедиться в полноте полученных знаний по следующим темам:

  • Все времена глагола в английском языке;
  • Особенности модальных и неправильных английских глаголов;
  • Устойчивые речевые обороты (to used, to be going to и т.п.);
  • Способы выражения будущего в английском языке (планы, пожелания, условия);
  • Отличия в использовании герундия и инфинитива;
  • Популярные фразовые глаголы и разговорные конструкции;
  • Разница страдательного и активного залогов;
  • Особенности комплексного дополнения;
  • Придаточные предложения;
  • Квантификаторы (both, all, some, every, many);
  • Образование прямой и косвенной речи.

Также само собой разумеется, что вы умеете отлично справляться с постановкой артиклей, употреблением предлогов, использованием сравнительных оборотов и образованием степеней прилагательных.

Лексический материал

Как уже отмечалось, тесты на уровень Upper-Intermediate выдвигают повышенные требования к лексическому запасу учеников. Не стал исключением и наш Upper-Intermediate тест, поэтому для верного понимания контекстов заданий, вы должны обладать обширным лексиконом, насчитывающим не менее 3 тысяч популярных фраз и выражений английского языка. Причем некоторые задания еще и подразумевают понимание норм формальной речи, поэтому деловой английский тоже не упускайте из поля зрения своего внимания.

Что еще нужно для того, чтобы успешно пройти онлайн тест на уровень английского Upper-Intermediate? Конечно же, уверенное ориентирование в популярных речевых оборотах и конструкциях. Речь идет о таких комбинациях, как the more – the better, neither…nor, would rather, likely и т.п. Подобные фразы крайне полезны для обогащения речи, ведь именно способность легко «играться» словами отличает совершенное владение иностранным языком от базового уровня, которого достаточно лишь для примитивного и «клишированного» общения.

Моральная подготовка

Кроме того, конечно же, не забывайте о важности психологического настроя. Подойдите к выполнению работы с должной серьезностью, но при этом не программируйте себя на достижение максимального балла любой ценой. Если вы допустите при решении теста несколько ошибок, ничего страшного не случится. Наоборот, наглядно проявятся пробелы в знаниях, устранению которых следует посвятить несколько дополнительных занятий. А как только все проблемы будут решены, можно заново пройти тест, убедиться в полноте своих знаний и начать освоение новых тем.

И даже если многие задания теста вызовут затруднения, — это не повод опускать руки. Просто нужно больше внимания уделить повторению изученного. Возможно, стоит добавить больше практики по конкретным темам. При изучении иностранного языка спешка не приветствуется: лучше несколько раз повторить материал, чем быстро пробежать его и на следующий день все забыть. Так что будьте уверены в себе, сохраняйте спокойствие и без лишней суеты выполняйте подготовленные нами задания. Собственно, сейчас English tests for Upper-Intermediate level и представляем вашему вниманию!

Выполните упражнения, затем проверьте свои ответы. Если есть ошибки, рекомендуем повторить тест еще раз. Удачи!

Unit 1 - 1

How do you say these numbers and dates? Chose the correct form.
1.
321 -
2.
Liverpool 3–Chelsea 0 (football score) -
3.
01902 (phone code) -
4.
40–0 (tennis score) -
5.
7 May (date) -
6.
1999 (year) -

Unit 1 - 2

Complete the sentences with the correct form of do, be, or have. Some of the answers are negative.
1.
you ever been to Japan?
2.
I work in a large company, but I like it very much.
3.
you been waiting long?
4.
It’s very hot today, it?
5.
I don’t understand what they saying.
6.
The job advertised in last night’s paper.
7.
You don’t see your parents very often. When they emigrate?
8.
"Have you moved house yet?" "No, we ."
9.
A new road being built through the town centre at the moment.

Unit 1 - 3

Make these sentences passive. Example: They’re repairing the bridge. - The bridge is being repaired.
1.
Has someone repaired your car? - ?
2.
They haven't printed the results yet. - .
3.
They won't tell the staff about the problems. - .
4.
They are improving the property. - .
5.
They don't manufacture computers at that factory. - .
6.
They will advertise the new product on TV. - .
7.
They must do the work carefully. - .
8.
They published the book after the author had died. - .
9.
They promoted the film in New York, London, and Paris. - .



Продолжаем выполнять тест.

Unit 2 - 1

Complete the sentences with the correct form of the phrasal verbs from the list: take over, put away, take off, put off, put up with, put down, take back, put out. Some of the verbs are in the passive.
1.
My new computer didn't work so I it to the shop.
2.
My memory is hopeless. I have to everything in my diary.
3.
They're worried about their jobs. Their company next month.
4.
I won't any rudeness from the children.
5.
Start your homework now! it until later!
6.
There's no danger now as the fire .
7.
After a lot of financial difficulty, her business suddenly last year.
8.
You should help me tidy up the house. I’m fed up with everything myself.

Unit 2 - 2

Chose the correct form of the verb in each sentence.
1.
When I arrived at the tourist caves, people
to get in.
2.
Could you move out of the way of my camcorder, please?
the display
3.
We’re exhausted because
the city all morning.
4.
I was appalled at the amount of rubbish that people
on Mount Everest.
5.
He
as a tour guide when I met him.
6.
The growth of tourism
in the 1960s.
7.
We need to act quickly because tourists
this historic site.
8.
Look at this!
our names on the wall of the cave.

Unit 2 - 3

Write a reply question for the statements. Example: A. I’m getting married. B. Are you?
1.
A. I want to tell you something. B. ?
2.
A. John’s got some great news. B. ?
3.
A. I wasn’t very happy. B. ?
4.
A. There was a terrible accident. B. ?
5.
A. My sister’s having a baby. B. ?
6.
A. We’ve sold our house. B. ?

Unit 2 - 4

Rewrite the sentences with very little, a little, very few, a few, fewer, or less. Example: We had a party last night, but hardly anyone turned up. We had a party last night, but very few people turned up.
1.
I'm driving, so I'll just have half a glass of wine. - .
2.
People don't have as much time for leisure as they used to. - .
3.
We've been working for hours, but we've made hardly any progress. - .
4.
Not many English people speak a second language. - .
5.
Not as many people go to church nowadays. - .
6.
We didn't have a very big wedding – we invited just four or five close friends. - .
7.
There isn't much hope of improvement. - .
8.
Here are some of my most recent designs. - .
9.
We haven't had as many exams as last year. - .
10.
A. Would you like some cake? B. Just a small slice, please. - В. .

Посмотрите другие тесты на нашем сайте:

Вы уже попробовали свои силы и, раз вы уже это читаете, значит готовы продолжить!

Unit 3 - 1

Chose the correct alternative to complete the sentences.
1.
The story was so complicated that I couldn't remember all the
, so I just gave a summary.
2.
We don't lead very adventurous lives, but
we're happy.
3.
We reported our neighbours' excessive noise and a visit from the police soon restored
.
4.
I want to watch the match on TV tonight, but I'm going out. Will you set the
?
5.
I love giving dinner parties, but I hate clearing up afterwards. I couldn't live without my
.
6.
I need to keep in touch with people when I'm travelling, so my
is important to me.
7.
I haven’t eaten all day. I'm absolutely
.
8.
I was a bit disappointed when they told me the painting wasn't very
.
9.
The film wasn't the best I’ve ever seen, but it was quite
.
10.
That's a very good point. I think you're
right in what you say

Unit 3 - 2

Complete the sentences with the present participle (-ing) or past participle (-ed) of the verb in brackets.
1.
The book was so I couldn't put it down. (excite)
2.
If you're under pressure at work, you should try meditation. I find it very . (relax)
3.
I thought the interview went well, so I was very not to get the job. (disappoint)
4.
I didn't want to tell my sister that I'd borrowed her car, as I knew she would be . (annoy)
5.
The most thing about my job is the lack of independence. (frustrate)
6.
I can’t bear spiders, so when I found one in the bath I was . (terrify)
7.
Falling over on the dance floor was the most moment of my life. (embarrass)
8.
I wasn't looking forward to studying history, but in the end I thought it was . (fascinate)

Unit 3 - 3

Complete the sentences about people’s wishes. Example This bus is always late. I wish it wasn’t.
1.
I’m not going on holiday this year. I wish I .
2.
He can’t find a good job. He wishes he .
3.
The children next door will tease my dog. I wish they .
4.
My baby brother wakes up at 6 a.m. every morning. I wish he .
5.
My parents are coming to stay this weekend. My wife wishes they .
6.
She’s no good at maths. She wishes she .
7.
I haven’t got enough money. I wish I .
8.
There’s never enough time in the day to get things done. Everyone wishes there .
9.
Neither of us can speak a foreign language. We both wish we .
10.
All of my children hate school. I wish they .

Unit 3 - 5

Complete the sentences using a time expression from the list which best fits the context given: In the olden days, it's a waste of time, for hours upon end, before long, on time, take your time, in record time, the other day, for the time being, by Friday at the latest.
1.
I’m so fed up with the trains in this city. They never leave .
2.
, life expectancy was a lot shorter.
3.
That was quick! You made it home .
4.
They never go out. They watch TV .
5.
We aren’t in any hurry, so please .
6.
We need to give our decision at the weekend, so please let me have your ideas .
7.
I saw a friend of yours in town .
8.
I don’t know exactly when we’ll see you again, but it should be .
9.
We can’t do anything about the problem now, so you’ll have to put up with it .
10.
He won’t listen, so to talk to him.

Ну, супер! Тест пройден, надеемся, что он был не слишком для вас сложным, теперь вы знаете, что уровень upper-intermediate пройден и теперь впереди начало нового пути, пути в найтив инглишь и уровень Advanced. Искренне желаем вам успехов, учите английский и удачи!

EnglishDoc
Оцените автора
Английский язык от Beginner до Proficiency
Добавить комментарий